Sunt Psiholog Clinician Principal cu drept de libera practica, autonom,  atestat de Colegiul Psihologilor din Romania,  Practician in Programare Neurolingistica si Psihoterapeut Adlerian in supervizare...dar mai inainte de toate sunt un OM .

 

Studii Universitare

 

Am absolvit Facultatea de Psihologie, din cadrul Universitatii Petre Andrei din Iasi, promotia 2000, licentiata cu lucrarea de diploma „Familia dezorganizata si influenta ei asupra afectivitatii copiilor prescolari si scolari mici”. Aceasta lucrare reprezinta o incursiune in sufletul si mintea acestor copii  cu ajutorul testelor proiective (Testul Familiei, Testul Persoanei,  Testul Arborelui si Testul Fabulelor Duss), pentru a identifica specificul emotiilor lor si a evidentia care sunt mecanismele de aparare pe care copiii le dezvolta , pentru a depasi situatia de criza si a cicatriza rana adanca produsa de divortul parintilor lor .

 

Scoala masterala

 

Am urmat masterul „Interventie in cuplu si familie si evaluare in practica clinica„ in perioada 2007-2009, Universitatea Petre Andrei din Iasi,  master finalizat cu lucrarea de disertatie „Constelatia familiei si evaluarea stilului vietii”. Aceasta lucrare reprezinta o calatorie fascinanta in lumea copilariei si adolescentei unui parinte, in varsta de 36 de ani, tatal unui copil diagnosticat cu autism. Acest parinte mi-a oferit sansa sa studiez in ce fel convingerile de baza si stilul lui de viata influenteaza relatia sa cu propriul copil. De asemenea am identificat credintele de viata care l-au determinat sa aleaga  terapia cea mai potrivita pentru copilul lui.  Un obiectiv important al cercetarii a fost identificarea resursele psihice care ii alimenteaza imensa credinta ca va reusi, in stradania sa de a invinge autismul.  Conceputa conform principiilor si tehnicilor adleriene, aceasta lucrarea a fost posibila, cu sprijinul Ramonei Covrig, Psihoterapeut Adlerian, Director si Fondator al Institutului de Psihologie si Psitoterapie Adleriana din Bucuresti.

 

Scoala de psihoterapie

 

Am absolvit cursurile Scolii de Psihoterapie Adleriana din cadrul Asociatiei de Psihologie si Psihoterapie Adleriana din Romania in anul 2011. Inca din adolescenta simteam o sete de semnificatie, cautam  un sens al vietii oamenilor si speram sa pot atribui, candva, un sens vietii mele. Cautam raspunsuri pentru comportamentele mele si ma aliniam cu greu unor reguli pe care nu le intelegeam in totalitate, incercand mereu sa imi gasesc un loc in multime. Ce lung si presarat cu capcane este drumul catrea gasirea unui sens si depasirea aparentelor. Scoala de Psihologie si Psihoterapie Adleriana a insemnat o incursiune interioara, profunda si benefica, contribuind semnificativ la descoperirea unicitatii propiului meu SINE. Odata cu aceasta calatorie interioara , pe alocuri dureroasa, am meditat la copilul care am fost, omul care am devenit si cel care devin. Am descoperit credintele ce imi ghideaza demersurile de fiecare zi, am inteles felul in care ma misc prin lume, si, pe alocuri, am deslusit si scopurile neconstientizate ale vieii mele...Din inventarul stilului vietii nu puteau lipsi modelele parentale, care au avut un rol covasitor in felul in care am ales sa experiemntez viata . Stiu sa pretuiesc copiii pentru efortul lor de a deveni fiinte independente, adulte si creatore. Ma simt responsabila pentru cel mai de pret dar, VIATA ce mi-a fost lasata in grija. Inainte de a deveni eu insami un izvor pentru cei ce-mi pasesc pragul, am navigat pe bajbaite si dupa un ghidaj riguros mi-am asumat responsabilitatea acceptarii mele, analizandu-mi pasii constient, din diverse perspective. Acum continui sa ma antrenez in arta comunicarii constiente si cresc odata cu oamenii ce ma inconjoara, zi de zi, simtind maxima condescendenta pentru semenii ce aleg sa impartaseasca cu mine viata lor.

 

 

Experienta profesionala

 

Am inceput sa practic psihologia in anul 2001 ca psiholog la Directia pentru Protectia Copilului Neamt, acumuland experienta în ceea ce priveste evaluarea si interventia individuala si de grup asupra copiilor, utilizand tehnici proiective si metode specifice de optimizare comportamentala, artterapie si elemente de psihodrama. In 2007 am initiat “Cursul de bază pentru Atitudini, Abilităti si Dezvoltare Personală”  in colaborare cu CLUB ABC, Piatra Neamt, alaturi de d-na Gabi Zama, psiholog si formator. Acest curs, adresat copiilor,  este o invitatie prietenoasa la autocunoastere si o experienta de grup de neuitat (http://www.clubabc.lx.ro). In anul 2011, am initiat alaturi de Gabi “Cursul de introducere in lumea emotiilor si sentimentelor”, un proiect inovator, adresat copiilor  din scolile si gradinitele din oras.

 

Participarea activa de peste 10 ani in activitati de educatie parentala mi-a dat posibilitatea sa inteleg care sunt grijile si preocuparile parintilor si sa identific problemele reale cu care acestia se confrunta. Atunci am realizat pentru prima data cat de arzatoare este dorinta parintilor de a avea succes in relatia cu copilul lor, decoperind si fricile din spatele acestei dorinte.  Si tot atunci am inteles ca nu ma pot opri aici. Inceputul a fost implementarea  proiectului „Scoala Parintilor” la peste 25 de grupe de parinti de la diverse scoli si gradinite din oras, alaturi de d-na Codruta Sava, in anul 2004.  Am continuat, si continui si in prezent, sa ofer suport si informatii de specialitate  despre psihologia copilului si abilitatile parentale oricarui cadru didactic sau grupe de parinti care solicita  acest lucru. Atunci cand am avut sansa sa exersez tehnicile de educatie parentala cu propriul meu copil, am simtit o mare recunostinta fata de toti cei care m-au invatat despre cresterea si educatia copiilor (inainte sa devin mama) si m-am bucurat sa am la indemana mereu “trusa cu unelte pentru meseria de parinte”.

 

Sunt colaborator al emisiunii « Scoala Parintilor », realizata de d-na Codruta Sava, din anul 2002,   abordand teme diverse si punand accent pe cunoasterea copilului si incurajarea comportamentului lui pozitiv, identificarea abilitatilor innascute si manifestarea liberului arbitru, comunicarea eficienta si constientizarea  resurselor de care dispunem in rolul de parinte.  Toate aceste teme confera acestei emisiuni un caracter unic si cu totul special.

 

In anul 2002 am cunoscut primul copil diagnosticat cu autism, pe care am sa-l numesc Mircea. Acest copil a reprezentat inceputul cautarilor mele in ceea ce priveste intelegerea si interventia asupra copilului cu autism. Astfel am inceput  terapia prin stimulare si integrare senzoriala, art-terapie si  ludoterapie. Anul 2006 reprezinta punctul de cotitura in viata mea, in ceea ce priveste perceptia asupra copiilor cu autism si abordarea terapeutica. Experienta Mifne, Rosh Pinna Israel, din Iunie 2006, alaturi de Sebi si familia lui,  avea sa rastoarne toate credintele mele de pana atunci in ceea ce privetse copilul cu autism. Atunci am gasit raspunsuri la intrebari pe care nici nu indrazneam sa le pronunt, de teama ca raspunsul nu va veni niciodata. Abordarea holistica a problematicii copilului cu autism, in toata complexitatea sa, face ca munca cu aceasta categorie de copii si familiile lor sa fie mereu o provocare , o sansa de a contribui si in acelasi timp de a ne descoperi propriul SINE.  Incepand din iunie 2008, am dezvoltat un program de interventie timpurie intensiva pentru copiii diagnosticati timpuriu cu autism si alte tulburari de dezvoltare din spectrul autist, utilizand o abordare holistica si , unificand intr-un TOT,  toata cercetarea si experienta mea de pana acum. Astfel am initiat conceptul „Being MySelf”, Terapie Holistica Intensiva Timpurie pentru Copilul cu Autism si Familia sa.

 

 

 

Incepand cu anul 2006 colaborez cu Universitatea Petre Andrei din Iasi, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Centrul de Consultanta si Promovare, Piatra Neamt,  in calitate de asistent asociat, coordonator practica de specialitate. Incurajata de d-na Marta Vicol, lector universitar si director al acestui centru, am avut sansa sa imi manifest entuziasmul si dragostea fata de psihologie in fata studentilor si alaturi de ei la cabinet, punand in cuvinte experienta practica de pana acum. Am stiut mereu ca cel mai bun profesor pentru mine a fost cel care m-a inspirat, si nu cel care mi-a predat. Astfel orele de seminar le-am  transformat « in momente de inspiratie », oferindu-le studentilor ocazia sa empatizeze, sa traiasca continutul celor expuse, sa rezoneze, si sa se descopere pe sine. In acest fel vor putea descoperi mai usor calea catre implinirea viselor lor.